۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

کمک های داروی و درمانی برای پناهنگان

سوال
· بیمار هستم و باید به دکتر بروم. چه کسی‌ می تواند به من کمک کند؟
· دکتر برای من نسخه ای تجویز کرده است، اما پول تهیه دارو‌ها را ندارم. چه کسی‌ میتواند به من کمک کند؟
· من نزد پلیس ثبت نام نکرده ام. چگونه می توانم کمک‌های پزشکی‌ و دیگر کمک‌ها را دریافت کنم؟
· من مشکلات روحی روانی‌ داشته احتیاج به کمک دارم. چکار میتوانم بکنم؟

جواب
· بیمار هستم و باید به دکتر بروم. چه کسی‌ می تواند به من کمک کند؟

سلسله مراتب کاری از یک شهر به شهر دیگر فرق می‌کند. سلسله مراتب اصلی‌ در این مورد بدین شرح است: شما --- پلیس --- انجمن کمک‌های اجتماعی و همبستگی --- بیمارستان اما، شهرهای زیادی وجود دارد که در آنجا شما می توانید مانند شهروندان دیگر کمک‌های اولیه پزشکی را درکلینیک‌های محل‌ دریافت کنید. این کلینیک‌ها معمولآ به زنان باردار و کودکان نیز کمک میکنند. اگر به مداوای بیشتری احتیاج دارید و پول پرداخت هزینه آنرا ندارید، میتوانید به انجمن کمک‌های اجتماعی و همبستگی. در محل اقامت خود مراجعه کنید. این انجمن ها معمولآ در نزدیکی فرمانداری شهر می باشد. دربعضی از شهرها، در صورت داشتن بیماری جدی، می توانید مستقیمآ به بیمارستان دولتی مراجعه کنید. با این حال، در بیشتر شهرها به نامه ای از پلیس احتیاج دارید که آنرا ضمیمه درخواست خود به انجمن کنید. تصمیم، معمولآ بعد از دیدار ازخانه شما، ازطرف کمیته ای گرفته میشود. جواب خود را باید معمولآ در عرض ۱-۲ هفته بگیرید. اگر انجمن حاضر به پرداخت مخارج شما باشد، شما میتوانید تصمیم گرفته شده را به بیمارستان ارائه دهید. اگر انجمن تقاظای شما را رد کند، سعی کنید تقاضای خود را کتبآ انجام بدهید. اگر فکر می‌کنید تصمیم نادرست است، می توانید اعتراض خود را بطور کتبی‌ به انجمن بدهید. کانون وکلا در شهرتان ممکن است بتواند در رابطه با نوشتن این اعتراض به شما کمک کند. شما همچنین میتوانید، این تصمیم منفی‌ را همراه با گزارش پزشکی در مورد بیماریتان، و هزینه تخمینی درمان را‌ به کمیساریای عالی‌ پناهندگان سازمان ملل متحد بفرستید تا این سازمان بررسی کند که آیا می تواند کمکی بکند یا نه. پلیس اتباع بیگانه در شهرتان نیز در باره کمک های پزشکی اطلاعات کافی‌ دارد و میتواند به شما توصیه هایی بکند.


· دکتر برای من نسخه ای تجویز کرده است، اما پول تهیه دارو‌ها را ندارم. چه کسی‌ میتواند به من کمک کند؟

در بعضی‌ شهرها، انجمن کمک‌های اجتماعی و همبستگی که قبول کرده است که هزینه‌های پزشکی را تحت پوشش قرار بدهد، ممکن است هزینه داروهای تجویز شده را هم تقبل کند. در غیر این صورت، شما ممکن است که لازم باشد که تقاضای جدیدی بنویسید، و همان راهی ر ا پیش بگیرید که برای گرفتن کمک‌های پزشکی‌ در پیش گرفته بودید.


· من نزد پلیس ثبت نام نکرده ام. چگونه می توانم کمک‌های پزشکی‌ و دیگر کمک‌ها را دریافت کنم؟

با توجه به سیستم ترکیه، برای دریافت هرگونه کمک دولتی، باید نزد پلیس ثبت نام کرده و دارای دفترچه اقامت باشید.


· من مشکلات روحی روانی‌ داشته احتیاج به کمک دارم. چکار میتوانم بکنم؟

در بیشتر شهرها باید روانپزشک ویا روانشناس در بیمارستانهای دولتی وجود داشته باشد. برای گرفتن وقت، باید همان مراحلی را که برای گرفتن خدمات پزشکی‌ دیگر طی می شود پیش گرفت. در بعضی‌ مواقع، در شهرتان روانشناس هایی در انجمن خدمات اجتماعی و حمایت کودکان ((SHCEK نیز موجود می باشد.

۱ نظر:

pnahande گفت...

www.enjomen.blogfa.com

ارسال یک نظر